چگونه یک MVP(حداقل محصول قابل پذیرش) بسازیم؟
چگونه یک MVP(حداقل محصول قابل پذیرش) بسازیم؟
از هر 10 استارت آپ، 9 استارت آپ شکست می خورد، زیرا محصولی را ایجاد می کنند که بازار به آن نیاز ندارد. بنابراین، ارزیابی کامل ایده کسب و کارتان ضروری است. ایجاد یک MVP ممکن است در این مورد کمک کند. چگونه یک MVP بسازیم؟
MVP مخفف Minimum Viable Product است و به معنای اولین نسخه کارآمد یک محصول است که دارای ویژگی های کافی است (آنها ارزش پیشنهادی آن را تعریف می کنند) تا نیازهای مشتریان بالقوه را برآورده کند. MVP به شما این امکان را می دهد که با حداقل منابع و هزینه، بازخورد محصول را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید. این به شما امکان می دهد ایده کسب و کار خود را به طور مؤثر تأیید کنید و بررسی کنید که آیا بازاری برای آن وجود دارد یا خیر؟ این رویکرد به عنوان توسعه MVP شناخته می شود.
مزایای داشتن یک MVP
یکی از آنها توانایی آزمایش یک ایده و یک فرضیه محصول با حداقل بودجه است. یک مزیت بزرگ این است که تیم شما می تواند تجربه ارزشمندی را در ایجاد آن به دست آورد. برای ساختن یک MVP، لازم نیست آنقدر زمان اختصاص دهید که گویی در حال ساختن یک محصول نهایی هستید، که ممکن است در نهایت لازم نباشد.
با این حال، مهم ترین چیز این است که می توانید روند مصرف کنندگان را در بازار واقعی آزمایش کنید. با یک MVP، می توانید با مشتریان بالقوه تماس بگیرید و محصول نهایی را با آنها ایجاد کنید. علاوه بر این، در این مرحله اولیه، می توانید پایگاهی از کاربران بالقوه ایجاد کنید و اولین سرمایه گذاران خود را جذب کنید.
MVP و MMP دو استراتژی توسعه محبوبی هستند که مشاغل می توانند برای عرضه محصولات خود به بازار از آنها استفاده کنند. MVP انتخاب خوبی برای شرکت هایی است که می خواهند ایده محصول خود را به سرعت و با هزینه کم تایید کنند، در حالی که MMP انتخاب خوبی برای مشاغلی است که می خواهند یک محصول قابل فروش به بازار ارائه دهند.
انواع MVP
می توانید انواع مختلفی از MVP ها را تهیه کنید. همه چیز به این بستگی دارد که ایده شما تا چه حد باید در MVP شما دیده شده باشد. تفاوت ها می تواند در طراحی بصری، ویژگی ها و تعامل باشد. سریع ترین و ساده ترین راه حل، MVP از نوع low-fidelity یا باجزئیات کم است.هنگام ایجاد یک MVP با جزئیات پایین، باید عمدتاً روی آزمایش عملکرد آن تمرکز کنید. از آنجایی که این تنها ستون فقرات محصول نهایی شماست، برای بررسی اینکه کدام نیاز مشتری را حل می کند؟ و برای مشتری چه ویژگی هایی دارد؟ مناسب است.
یک MVP با جزئیات بالا یا high-fidelity، به نوبه خود، بسیار شبیه به محصول نهایی است. واقع بینانه، دقیق و بسیار تعاملی است. چنین MVP به شما امکان می دهد بررسی کنید که مشتریان چقدر می توانند برای محصول پرداخت کنند، تهیه استراتژی توسعه را آسان تر می کند و به شما کمک می کند اولین کاربران خود را پیدا کنید.
چگونه با MVP ایده خود را ارزیابی کنیم؟
وقتی صحبت از MVP های کم جزئیات به میان می آید، ارزش انجام نظرسنجی و مصاحبه با مشتریان را دارد. می توانید ایده را در رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها ارائه دهید و همچنین یک صفحه فرود اختصاصی ایجاد کنید. همچنین میتوانید آزمایش درب تقلبی(fake door test) را برای اندازهگیری تعداد مشتریانی که در تلاش برای دسترسی به محصول هستند، انجام دهید. تست A/B نیز راه حل خوبی است.
در مورد MVP های با جزئیات بالا، می توانید از سرمایه گذاری جمعی برای کمک به جمع آوری پول برای پروژه استفاده کنید. گزینه های دیگر شامل ارائه محصولی است که از بیرون به صورت خودکار به نظر می رسد، اما فرآیندها به صورت دستی انجام می شود. شما همچنین می توانید یک عملکرد را در یک زمان راه اندازی کنید.
Fake Door Test
کاری که در این تست انجام میشود به این صورت هست، گزینهیا ویژگی به کاربران نمایش داده میشود که در حقیقت وجود ندارد. با این تست شما میتوانید بدون نیاز به اینکه واقعا ایده خودتان را پیادهسازی کنین، بهراحتی میزان علاقمندی کاربرانتان را بسنجید.
وقتی کاربر اکشنی انجام می دهد، مثلا (کلیک، ثبت نام و..) سیستم کاربر را متوجه میکند که این ویژگی، محصول یا خدمت هنوز در دسترس نیست. با سنجیدن و بررسی نمودن اینکه چه تعداد کاربر بالقوه نسبت به آن ایده خاص شما علاقه نشان دادند، میشود تصمیمات بهتر و اثربخشتری درمورد قدم بعدی فرآیند طراحی خودتان بگیرید.
هنگامی که MVP شما منتشر شد، لازم است از مشتری بالقوه درباره محصول بازخورد دریافت کنید و میزان مشارکت کاربر را اندازه گیری کنید. سپس، تمام این اطلاعات نیاز به تجزیه و تحلیل کامل دارد تا به شما کمک کند ارزیابی کنید که آیا ایده کسب و کار پتانسیل بازاری دارد یا خیر؟
- لینک دانلود به صورت پارت های 1 گیگابایتی در فایل های ZIP ارائه شده است.
- در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.
پسورد فایل : پسورد ندارد گزارش خرابی لینک